Apua ja tukea elämään

Ajatukset ihan solmussa.  Mikään ei tunnu miltään. Kaikki kaatuu päälle. Olen yksin. Nyt ahdistaa. Olen hukassa. Kunpa voisin puhua jollekulle.

Seurakunnan työntekijöihin voit ottaa yhteyttä kun tarvitset kuuntelijaa, haluat pohtia asioitasi toisen ihmisen kanssa tai tarvitset tukea elämän arjen tai äkkinäisten kriisien keskellä.

Erityisesti diakoniatyöntekijä, papit ja nuorisotyöntekijä ovat tätä varten. Heitä sitoo työssään vaitiolovelvollisuus. Papille ja diakonille voit soittaa tai lähettää sähköpostia, samoin nuorisotyön työntekijälle. Hän tapaa erityisesti kouluikäisiä lapsia ja nuoria sekä heidän perheitään. Palvelut ovat ilmaisia ja kaikkien käytettävissä.

Työntekijöiden yhteystiedotLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Perheneuvonnassa on mahdollista keskustella koulutettujen ammattilaisen kanssa parisuhteesi tai perheesi vaikeuksista tai oman elämäsi solmukohdista. Voit tulla yksin, parina tai perheenä. Palvelu on maksuton.

Kirkon perheneuvonta auttaa maksutta

Talousongelmissa on hyvä ottaa aina ensin yhteyttä sosiaalitoimistoon tai talous- ja velkaneuvontaan. Seurakunnan diakoniasta saat myös apua. Seurakunnan diakoniatyöntekijä keskustelee luottamuksellisesti kanssasi raha- ja velkatilanteestasi.

Talousapua ja -neuvontaa

Kirkko antaa apua elämän kriiseihin. Apua saa sekä käytännöllisten asioiden hoidossa että henkisessä selviämisessä.

Suru, kriisi

Apua ja tukea kuva