Ekavauva-ryhmä

Ensimmäisen lapsen odotus ja syntymä ovat elämässä ainutlaatuista aikaa. Tätä elämänvaihetta on tukemassa  Ekavauva-ryhmä, joka on kohtaamispaikka vanhemmille ja vauvoille.

Ryhmä tarjoaa vanhemmille mahdollisuuden jakaa kokemuksiaan ja tutustua samassa elämäntilanteessa oleviin vanhempiin. Vauvan perushoitoon; kasvuun ja kehitykseen liittyvät asiat kulkevat teemoina ryhmän toiminnassa. Ryhmässä käy myös vierailijoita eri asioiden tiimoilta, mm. kätilö, imetystukihenkilö, lasten unikouluttaja jne. Vanhemmuus, parisuhde ym. muuttuvaan elämäntilanteeseen liittyvät asiat saavat keskusteluissa tilaa. Myös laulut, lorut ja yhteiset askartelutuokiot ovat tärkeä osa toimintaa. Ekavauva -ryhmän toiminta toteutetaan yhteistyössä lapsiperheiden palveluita Uuraisilla tuottavien tahojen kesken. Toiminnan järjestäjinä ovat Uuraisten seurakunta, Uuraisten kunnan päivähoito ja perhetyö, neuvola sekä Uuraisten MLL:n paikallisyhdistys.

kuvassa vauva syö puulelua ekavauvakerhossa
lapsia ja äitejä seurakunnan ekavauvakerhossa