Rippijuhlat

Rippikoulu päättyy konfirmaatioon eli rippikoulun päätösjuhlaan. Konfirmaatiossa Jumala toimii konfirmoitavien vahvistajana, kun seurakunta rukoilee heidän puolestaan ja heidät siunataan. Myös kummit saavat osallistua kummilapsensa siunaamiseen konfirmaatiossa.

Konfirmaatiossa nuoresta tulee seurakunnan täysivaltainen jäsen. Konfirmaatio antaa nuorelle oikeuden kummin tehtäviin ja osallistua itsenäisesti ehtoolliselle sekä olla täysi-ikäisenä ehdokkaana seurakuntavaaleissa.

Konfirmaatiopäivänä rippikoulun ohjaajat vierailevat "isojen" kanssa kodeissa, jos kutsutaan. Ilo nuoresta on yhteinen.

Rippijuhlia vietetään rippikoulun käyneen ja konfirmoidun nuoren kunniaksi. Nuorelle rippijuhlat ovat tärkeä aikuistumisjuhla.

Rippijuhlien järjestäminen

nuoria albata päällä, näkyy kädet ja hihat. Rippijuhla, konfirmaatiopäivä