Sadonkorjuun kiitospyhässä huutokaupattiin syksyn satoa

Inkeri Hänninen sai haluamansa porkkanat ja punajuuret.jpg

Inkeri Hänninen sai haluamansa porkkanat ja punajuuret

Juhlapäivän aiheena kirkossa oli kiitollisuus ja kirkkoon oli kutsuttu erikoisesti maataloustuottajia.

– Hyvästä sadosta saatua iloa voi jakaa ja pitää huolta toisista. Olemme saaneet lahjaksi vuoden tulon, mikä ei aina suinkaan ole itsestäänselvyys, muistutti Antti Toivio. Hänen saarnansa aiheena oli Raamatun kertomus kymmenestä spitaalisesta, joista yksi, muukalainen, palasi kiittämään. Kiittämään palannut opetti katsomaan syvemmälle, sillä lahjanantaja on lahjaa tärkeämpi.

Muukalaiset ovat Uuraisilla ajankohtainen aihe, kun kuntaan

ja seurakuntakodille syömään saapui vähän aikaa sitten 50 ukrainalaista. Vastassa oli Antti Toiviokin. Surullisista silmistään huolimatta tulijoista huokui kiitollisuus turvallisuuden lahjasta.

Kirkossa kuultiin diakoni Henna Parhialan esirukous, kirkkokuoron lauluja kanttori Jonna-Mari Koikkalaisen johdolla ja Ulla Heinosen tekstinlukua. Ehtoollisen jaossa avusti Marko Kyppö ja juhlan striimasi myös Kuukankodille katsottavaksi suntio Jyrki Paananen.

Seurakuntakodilla syötiin Leena Hintikan ja Raili Hytösen keittämää ruispuuroa ja pidettiin huutokauppa diakonia- ja lähetystyön hyväksi Simo Koskisen meklaroimana ja Henna Parhialan pitäessä kirjaa. Kaikki tuotteet tekivät hyvin kauppansa. Pertti Heinonen osti tuoreen hiivaleivän.

– Meillä ei ohraleipää tehdä, kun ei ole jauhojakaan. Tästä täytyy nyt nauttia, kertoi Pertti.

Inkeri Hänninen Jyväskylästä huusi porkkanoita ja punajuuria.

– Syön nämä ihan raakoina ja punajuuria voin paistaa pihveinäkin, kertoi Inkeri.

Myyntipöydän alle unohtui kassilliset koivuklapeja. Ne olivat jäädä myymättä, mutta Markku Vanhala kauppasi ne vielä ovensuussa poislähtijälle.

2022-09-30 12:07:51.0