Kirkolliskokous- ja hiippakuntavaltuustovaalit

Kirkolliskokous- ja hiippakuntavaltuustovaalit pidettiin tiistaina 13.2.2024. Vaalien tulokset ovat tässä:

Kirkolliskokouksen maallikkoedustajiksi valittiin Liisa Kuparinen (Avara kirkko), Eino Nissinen (Kirkko lähellä sinua), Kai Niemelä (Seurakuntaväki), Jaana Metsäranta (Kirkko keskellä kylää), Karoliina Vallipuro (Avara kirkko), Tuulia Kuntsi (Avara kirkko) ja Marjatta Hautala (Kirkko lähellä sinua).

Kirkolliskokouksen pappisedustajiksi valittiin Markku Orsila (Avara kirkko), Ari Auranen (Kansankirkko tänään), Riku Bucht (Avara kirkko) ja Jussi Peräaho (Kansankirkko tänään). Riku Bucht valittiin arvalla hänen saatua saman äänimäärän Kalle Hiltusen (Avara kirkko) kanssa.

Hiippakuntavaltuuston maallikkojäseniksi valittiin Eino Nissinen (Kirkko lähellä sinua), Karoliina Vallipuro (Avara kirkko), Elina Kalliovalkama (Kirkko keskellä kylää), Kai Niemelä (Seurakuntaväki), Suvi Ilonen (Kirkko lähellä sinua), Samuli Niiles (Avara kirkko), Mervi Laasanen (Kirkko lähellä sinua), Jari Tuukkanen (Avara kirkko), Jari Tuukkanen (Avara kirkko), Pipsa Wilhelms (Kirkko keskellä kylää), Erkki Puhalainen (Seurakuntaväki), Aaro Panula (Kirkko lähellä sinua), Minna Myllymäki (Avara kirkko), Tuomas Koivuniemi (Kirkko lähellä sinua) ja Arja Lusa (Avara kirkko).

Hiippakuntavaltuuston pappisjäseniksi valittiin Karoliina Virkamäki (Avara kirkko), Matti Väätäinen (Kansankirkko tänään), Riku Bucht (Avara kirkko), Harri Silvolahti (Kansankirkko tänään), Ville von Gross (Avara kirkko) arvalla hänen saatuaan saman äänimäärän Tuomo Klapurin (Avara kirkko) ja Teija Laineen (Avara kirkko) kanssa. Samassa arvonnassa varsinaiseksi jäseneksi valittiin myös Tuomo Klapuri, lisäksi valittiin Vihtori Leskelä (Kansankirkko tänään).

2024-02-15 15:10:49.0