Nuorille rentoa meininkiä

Nuorille on tarjolla monenlaista hubaa. Säännöllisesti kokoontuvat nuortenillat vetävät seurakuntakodille nuoria. Yhdessä pelaillaan, jutellaan ja vietetään iltaa. Joskus järjestetään konsertteja ja nuorten messuja. Nuorisotyönohjaaja kohtaa päivittäin nuoria ja on heidän tukenaan monenlaisissa elämäntilanteissa.

Nuoria kutsutaan myös mukaan toteuttamaan seurakunnan jumalanpalveluselämää. Ei pidä unohtaa myöskään päätäntävaltaa, sillä nuoret saavat nykyään äänestää kirkollisvaaleissa jo 16-vuotiaana. Ei siis muuta kuin päättämään ja tekemään kotiseurakunnasta entistä parempi paikka nuorille.

Minustako isonen?

Rippikoulun käyneitä nuoria kutsutaan mukaan isoskoulutukseen! Isoskoulutus alkaa aina syksyisin ja sen alkamisesta tiedotetaan rippikoululeireillä ja syksyn alussa mm. näillä sivuilla ja paikallislehdessä. Isoskoulutukseen ovat tervetulleita kaikki rippikoulun käyneet nuoret.

Koulutus kestää noin vuoden ja siellä harjoitellaan isosuuteen kuuluvia tärkeitä juttuja: keskustelua, ryhmän ohjaamista, näyttelemistä, leikin ohjaamista, hartauden pitoa, laulamista, luottamista jne. Isoskoulutuksen käytyään saa todistuksen, josta voi olla arvaamatonta hyötyä esim. jatko-opintoihin hakiessa.